لیست بیمه

قوانین تنظیم لیست بیمه :

مدیران شرکت های مختلف در زمینه صدور لیست بیمه کارکنان در زمان دقیق دغدغه زیادی دارند. در سال های اخیر با توجه به سخت گیری در خصوص عدم بخشودگی جرائم در این بخش بسیاری از شرکت ها و اشخاص می بایست از خدمات اداری مربوط به لیست بیمه توسط شرکت های حسابداری معتبر نظیر موسسه حسابداری حسابداران تهران استفاده نمایند.

لزوم تنظیم لیست از طریق واحد حسابداری :

 لیست بیمه از طریق واحد حسابداری و توسط افراد متخصص پس از تکمیل لیست حقوق و دستمزد ارسال می شود. به ظاهر این لیست بسیار مشابه با لیست حقوق و دستمزد است اما اینطور که مشخص است در این لیست اسامی دقیق افراد . کارکنان دیده می شود و حق بیمه آنها نیز مشخص می شود. در خدمات اداری شرکت حسابداری، فردی که مسئول رد کردن لیست است می بایست اطلاعات دقیقی در خصوص شرایط بیمه و هزینه مربوط به آن داشته باشد. همینطور نیاز است که شرایط مربوط به دفترچه بیمه را شناسایی کند و شرایط مربوط به معاف بیمه را در نظر بگیرند. نیاز است که بیمه شده اصلی و تبعی به طور دقیق مشخص شود البته که این موارد دارای دقت بالایی بوده و کوچکترین اشتباه دردسر ساز خواهد بود.

لیست بیمه برای افراد بازنشسته شرکتی از دیگر وظایف و خدمات اداری و پرسنلی حسابداری محسوب می شود. مشاوره متخصص می بایست اطلاعات دقیقی در خصوص حقوق مبنا، فوق العاده شغلی، افزایش سنواتی، حق تخصص و همینطور فوق العاده سختی شرایط کار ارائه دهد. همینطور حق مسئولیت مدیران بررسی شود و گاه نیاز است که موقعیت دقیق این خدمات بازبینی شود.

مراحل تنظیم لیست توسط شرکت حسابداری :

لیست بیمه توسط شرکت حسابداری و وابسته به بخش مربوطه تهیه می شود. در ابتدا نیاز است موقعیت کارگاه یا شرکت مشخص باشد. ردیف پیمان که مختص افراد پیمانکار است تکمیل شود. همینطور می بایست نوع فعالیت کارگاه بررسی شود. نام کارفرما اعم از شخص حقیقی و حقوقی مشخص شود. نیاز است که آدرس کارگاه به طور دقیق مشخص شود و همینطور نرخ حق بیمه نیز می بایست ارزیابی شده باشد. فرم مربوط به مشخصات کارکنان می بایست به طور دقیق بازبینی شود و در صورت نیاز، تغییرات لازم اعمال شود. اطلاعات شناسنامه ای کارکنان، شماره شناسنامه، شماره پرسنلی، نام بیمه شده، نام پدر، جنسیت و تاریخ تولد همگی نیاز به بازبینی مجدد دارد. کد شغل وارد شده می بایست به دقت بررسی شود. در تهیه لیست مربوطه نیاز است همه موارد گفته شده به طور دقیق و به روز باشد و این کار توسط خدمات اداری و پرسنلی موسسه حسابداری صورت می گیرد.

لیست مذکور شامل موارد مربوط به تعداد نفرات بیمه شده، جمع روزهای کاری، جمع دستمزد روزانه، جمع دستمزد ماهانه و مزایای ماهانه می شود.

نکات تنظیم لیست بیمه ماهانه

لیست بیمه بر اساس کد کارگاه مشخص می شود و اغلب کدها به صورت سه صفر هستند و تنها در صورتی که به صورت صحیح وارد شوند اطلاعات کارگاه نمایش داده می شود. نیاز است که تعداد نفرات بیمه شده بر اساس تعداد کارکنان مشخص شود و و مشخص است که تحت پوشش بیمه هستند و خانواده های آن بررسی می شود. همینطور نیاز است که جمع روزهای کارکرد بر اساس ماه های 31 روزه و 29 روزه بررسی شود. محاسبه حق بیمه در لیست بسیار مهم است و میزان دستمزد، سهم بیمه شده، سهم کارفرما و بیمه بیکاری لحاظ می شود.

لیست بیمه می بایست با تهیه دقیق بخش ریز کارکرد، روزهای کاری و دستمزد روزانه به همراه مرخصی ها و استراحت پزشکی همراه باشد. فرم ریز کارکرد شامل 4 گزینه است که شامل شماره بیمه شده، جمع روزهای کارکرد، جمع دستمزد روزانه و همینطور مزایای ماهانه مستمر است. دقت کنید که میزان دستمزد برای افراد بر اساس سمت متفاوت آنها با هم فرق می کند قطعاً دستمزد یک مسئول اداری با منشی متفاوت خواهد بود از سوی دیگر میزان دستمزد یک استادکار و شاگرد نیز با هم فرق دارد. نیاز است که نامه بازرسان نیز بازبینی و ارزیابی شود. برای عنوان شغل و دستمزد نباید مغایرتی صورت بگیرد و می بایست تفاوت حق بیمه پرداختی بررسی شود و در نهایت نوبت به جریمه برای کارفرمایان خواهد بود.

عواقب اشتباهات تنظیم لیست :

لیست بیمه باید به درستی و طبق استاندارد اداره تامین اجتماعی صورت بگیرد. کوچکترین اشتباه در این زمینه به خصوص در فضای فاکتور لیست در مبلغ نهایی مشخص ساز بوده و سبب اعتراض پرسنل می شود و در نهایت کارفرما ضرر خواهد کرد. محاسبه دقیق لیست باید به صورتی باشد که ریز جزئیات به طور دقیق و طبقه بندی شده مشخص شود و البته که در این شرایط نیاز است تخصص و مهارت کافی وجود داشته باشد.

تهیه لیست مربوط به پرسنل توسط موسسه حسابداری حسابداران تهران بر اساس شماره بیمه فعال بررسی می شود، صورت دستمزد پرسنل بر اساس رعایت ماده 28 صورت می گیرد. لیست مربوط به پیمانکاران فرعی از دیگر موارد پر اهمیت تنظیم این لیست محسوب می شود. مشخص است که قوانین کار و کنترل پرداخت حقوق و مزایای پرسنل از دیگر موارد مهم محسوب می شود. مهلت قانونی برای صدور لیست می بایست توسط فرد مربوطه در نظر گرفته شود و کارفرما از بابت اعمال تغییرات لازم در تهیه دقیق آن بسیار خاطر جمع خواهد بود.

تحویل ریز اطلاعات بیمه ای از سوی فرد متخصص به اداره بیمه در زمان محدودی صورت می گیرد و در نظر گرفتن این زمان از دیگر وظایف مهم خدمات اداری و پرسنلی موسسه حسابداری است. در سال های اخیر موقعیت صدور لیست  به صورت اینترنتی نیز فراهم شده است و اداره تامین اجتماعی در این زمینه به افراد یاری رسانده است اما موضوع مهم اینکه افراد به منظور تنظیم لیست پرداخت بیمه در پنل بیمه نیاز به دقت و رعایت یک سری پروتکل ها دارند و بهتر است شرایط مربوط به این بخش توسط فردی کاربلد در نظر گرفته شود.

گواهی عدم پرداخت حق بیمه توسط بیمه گر با خسارت زیادی همراه است و دیرکرد در این زمینه بخشودنی نبوده و پیچیدگی های زیادی خواهد داشت. در این زمینه نسخه های تکمیلی لیست پرداخت بیمه توسط گروه متخصص از سوی شرکت حسابداری در نظر گرفته می شود به طوری که خدمات به واسطه بهترین نتیجه به ثمر برسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
23 × 18 =


3.3/5 (3 نظر)